Handleiding

Handleidingen kennisbank

  /  Handleiding   /  Conscribo algemeen   /  Inrichting en beheer

  E-mail ontvangen


Het is mogelijk om mails te ontvangen in uw Conscribo administratie. Bij het instellen van een mailaccount kunt u de optie geven om een mail te ontvangen.

email_ontvangen.png


Hier ziet u het scherm waarin u aangeeft wat de weergave naam is van uw mailadres met verzendmailadres en eventuel handtekening. Meer informatie hierover vindt u op de pagina » Uw adminstratie instellen om e-mail te kunnen versturen.

In het midden van het overzicht staat een kopje, ‘E-mail ontvangen’. Standaard staat deze op geen mails ontvangen. Hier geeft u aan dat u mails wilt ontvangen via een "uw_administratie.conscribo.nl E-mailadres" (1). Indien u de mail wilt ontvangen op alle nog niet geconfigureerde e-mail adressen (eg. info@, penningmeester@, piet@), geeft u aan dat dit mailadres een Catch-all adres is (2).

Als laatste geeft u aan welk "Verzend e-mailadres" dit e-mailadres gaat krijgen (3). Mails verstuurd vanuit Conscribo lijken dan vanuit dit email adres te komen. Wanneer op deze mail wordt gereageerd komen ze ook aan bij het verzend email adres. Als je wilt dat deze antwoorden weer terechtkomen in Conscribo, stel dan op uw eigen mailserver in dat alle mail doorgestuurd moet worden naar het door u opgegeven "@uw_administratie.conscribo.nl" mailadres. Dan zult u voortaan alle mails ontvangen in Conscribo.
Bij GMail doet u dit bijvoorbeeld door naar de instellingen te gaan, en dan een doorstuuradres toe te voegen bij het tabblad ‘Doorsturen en POP/IMAP’.